چين در پي احداث خط راه آهن پرسرعت با عبور از زیر اقیانوس آرام به آمريکا است !

فلش

محل تبلیغ شما تهران گراف


چين در پي احداث خط راه آهن پرسرعت با عبور از زیر اقیانوس آرام به آمريکا است !

ا موضوع: فناوری,,

ر اساس گزارشی که China Daily به تازگی منتشر کرده، چین قصد دارد با استفاده از راه‌آهن به آمریکا وصل شود.چین و آمریکا با اقیانوس از یکدیگر جدا شده‌اند و یکی از طرح‌های پیشنهادی، ساخت راه‌آهنی از زیر اقیانوس آرام است. بر اساس این پیشنهاد، قطار از شمال شرق چین مقصد خود را آغاز می‌کند، به سیبری می‌رسد، از طریق تونل زیر اقیانوس عبور می‌کند، آلاسکا و کانادا را رد می‌کند و در نهایت به آمریکا می‌رسد. پس طبیعی است که زمانی برای اتمام پروژه به ذهنمان نرسد؛ البته اگر تصویب شود!


این فاصله به عدد 13,000 کیلومتر خواهد رسید که با قطاری با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت، این سفر 2 روز به طول می‌انجامد. زمان زیادی خواهد بود، اما به هر حال بهترین روش جایگزین برای سفر با هواپیماست.این پروژه کشورهای بسیاری را درگیر خود می‌کند و گفته شده که روسیه از همین حالا در حال بررسی این طرح جاه‌طلبانه است.

چاینا دیلی همچنین خبر داده که تکنولوژی مدنظر مهندسین چینی برای ساخت این راه‌آهن، همین حالا موجود است و پیش از این در مسیر قطار سریع‌السیر بین فوجیان و تایوان استفاده شده است. دو روز پیش همچنین خبردار شدیم که مهندسین چینی در حال تست نمونه‌ای اولیه از قطارهای فوق‌سریع هستند که می‌تواند در صورت موفقیت به سرعت 350 کیلومتر (220 مایل ) بر ساعت برسد. آیا امکان دارد نتایج این طرح نیز در تأسیس خط راه‌آهن چین به آمریکا تأثیر داشته باشد؟


منبع : گجت نیوز | gadgetnews.ir




تعداد بازديد : 123

تاریخ انتشار: ساعت:

برچسب ها : ,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:




دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((فلش)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف