ايستادگي قاطعانه مايکروسافت در مقابل درخواست بيشرمانه FBI

فلش

محل تبلیغ شما تهران گراف


ايستادگي قاطعانه مايکروسافت در مقابل درخواست بيشرمانه FBI

ا موضوع: فناوری,,

microsoft-vs-fbi

در مقطعی از سال گذشته مایکروسافت نامه ای از جانب FBI دریافت کرد که در آن درخواستی برای ارائه اطلاعات مشتریان تجاری اش وجود داشت. در نامه نوشته شده بود که “اطلاعات مربوطه را به ما بدهید، بدون اینکه مشتریان از انجام چنین کاری با خبر شوند.” مشکل اینجا بود که چنین کاری ناقض قوانین مایکروسافت بود و عملا حریم شخصی کاربران را به خطر می انداخت. برای همین با واکنش مدیران مربوطه مواجه شد.


این ماجرا می توانست همانند بسیاری از جاسوسی های سازمان های اطلاعاتی امریکا و اتفاقات رومزه مخفی بماند. اما امروز برد اسمیت (Brad Smith)، یکی از مشاوران مایکروسافت، پرده از این درخواست غیرمنطقی FBI برداشت. آقای اسمیت در رابطه با این ماجرا می گوید: “ما به این جمع بندی رسیدیم که انجام چنین کاری غیر قانونی است و آزادی بیان را نقض می کند. قانون کشور حکم می کند که وقتی دولت درخواست اطلاعات کاربران تجاری را می کند، به خود کاربر اطلاع دهیم.”

انجام این کار کوچک، یک قدم بزرگ از طرف مایکروسافت برای حفاظت از اطلاعات کاربران بود و اهمیت حریم شخصی کاربران برای مدیران شرکت را نشان داد. جاسوسی از اطلاعات کاربران در سال های اخیر بسیار رواج یافته و در ماه دسامبر سال گذشته نیز مایکروسافت با سازمان اطلاعا مرکزی امریکا (NSA) مشکلاتی داشت. آقای اسمیت در سخنرانی خود در دانشگاه واشنگتن، درباره تمهیدات شرکتش گفت: “مایکروسافت با افزایش امنیت اطلاعات کاربران، سعی دارد خطر هک شدن و لو رفتن اطلاعات -به غیر از درخواست های دولتی و قانونی- را به حداقل برساند.”

اگرچه شفافیت بیشتر از جانب شرکت ها می تواند تا حدی خیال کاربران را راحت کند، اما نباید از این مسئله غافل شد که بخش بزرگی از جاسوسی های سازمان های اطلاعاتی امریکا، با استفاده از رخنه های امنیتی و بدون اطلاع شرکت های IT صورت می گیرد و از این رو، امنیت کامل معنایی ندارد.


منبع : گجت نیوز | gadgetnews.ir




تعداد بازديد : 92

تاریخ انتشار: ساعت:
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:




دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((فلش)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف