يک نابغه بلژيکي که اينترنت را 100 سال پيش ايده پردازي کرده بود !

فلش

محل تبلیغ شما تهران گراف


يک نابغه بلژيکي که اينترنت را 100 سال پيش ايده پردازي کرده بود !

ا

the concept for the internet

افرادی حتی قبل از شروع قرن ۲۰ مشغول اختراع راه هایی برای ذخیره و بازیابی اطلاعات بوده اند. پاول اوتله (Paul Otlet) یکی از آنها بوده.بله اين نابغه بلژيکي ، طرح مفهومي اينترنت را 100 سال پيش ترسيم کرده بود!در ادامه با گجت نيوز همراه باشيد.


این نابغه بلژیکی، در سال ۱۸۹۵ ایده “کتابخانه های جهانی” را منتشر کرد که در آن هر کسی می توانست به تعداد زیادی کتاب دسترس پیدا کند. تا ۱۹۳۴ او ایده خود را بهینه کرد و نام “تلسکوپ های الکترونیک” را بر آن گذاشت، چیزی که می توانست مردم را به کتاب و فیلم و صوت و عکس متصل کند.

the concept for the internet

با حمله نازی ها به بلژیک آینده از نظر اوتله تیره و تار شد.

با اینکه امروزه این ایده در سر هر کسی عادی جلوه می کند اما بیش از ۱ قرن قبل، معدود افرادی خلاقیت ایده پردازی آن را داشتند. اوتله به گروهی از متفکرین پیشتاز مثل هنری لافونتن و نابغه معماری لو کوربوزیه پیوسته بود تا آرشیوی جهانی برای روزنامه ها بسازد و هر چند آن ایده ها راهی به دنیای واقعی نیافتند، اما در مقطعی این گروه یک سرویس تعاملی برای ارسال پرسش و دریافت پاسخ از طریق تلگراف (با هزینه مشخص) ساختند.

the concept for the internet

هدف نهایی اوتله ساختن سیستمی بود که با آن هر کسی می توانست متن را “از راه دور” بخواند، آن را تغییر اندازه دهد و روی صفحه های شخصی مشاهده کند (عکس بالا). این بینش بلند در واقع همان اینترنت مدرن بود، چیزی که حتی ونیور بوش هم آمدنش را حدس نمی زد. متاسفانه با حمله نازی ها به بلژیک در سال ۱۹۴۰، چشم انداز دور اندیشانه اوتله نیز از بین رفت  و آینده در نظرش تیره و تار شد. او ۴ سال بعد درگذشت، اما خوشبختانه تاریخ او را فراموش نکرده واعتبار برخی از آن ایده ها متعلق به او است.


منبع : گجت نیوز | gadgetnews.ir




تعداد بازديد : 88

تاریخ انتشار: ساعت:
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:




دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((فلش)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف