جعبه های واقعیت مجازی Cardboard : خلاقيت مقوايي گوگل !

فلش

محل تبلیغ شما تهران گراف


جعبه های واقعیت مجازی Cardboard : خلاقيت مقوايي گوگل !

ا موضوع: فناوری,,

google vr cardboard

هنگامی که ساندرا پیچای در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل I/O اعلام نمود که همه حضار کنفرانس یک Cardboard دریافت خواهند نمود، تُن صدایش به قدری مطمئن بود که هیچ کس متوجه نشد که وی جدی می گوید یا آن ها را به سخره گرفته است. اما گویا این تصمیم وی جدی بود و در دست کارکنان گوگل مقواهایی به صورت راه راه دیده می شد.


پس از این که جریان را بررسی کردیم متوجه شدیم که این مقواها را می توان خم نمود و پس از تا کردن و جمع نمودن، به شکل یک هدست در می آید که با یک جفت لنز مخصوص چیزی شبیه هدست واقعیت مجازی می شود.

بازار هدست های واقعیت مجازی آنقدر طرفدار دارد که فیسبوک حاضر شد تا برای به دست آوردن Oculus میلیاردها دلار خرج کند. گوگل نیز از قافله رقبایش عقب نمانده است و شاید فکر کنید این غول دنیای تکنولوژی نیز میلیاردها دلار را در این راه خرج خواهد کرد، اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید.

google vr cardboard

ماجرا از این قرار است که مهندسان گوگل یک جعبه مقوایی را طراحی کردند که با قراردادن گوشی هوشمند در آن و گرفتن در مقابل چشمانتان و نیز به همراهی اپلیکیشن مخصوص به آن، تجربه‌ی هدست واقعیت مجازی را برای شما شبیه‌ سازی می‌کند.

 اپلیکیشن مربوطه و مقوای همراه آن Google Cardboard به معنای مقوای گوگل نامیده شده و از دل پروژه‌ی time گوگل متولد شده است، که بر اساس آن کارکنان گوگل اجازه دارند یک روز کامل از هفته‌ی کاری را به ایده‌ های خود اختصاص داده و به توسعه‌ ی هرآنچه که بخواهند اقدام کنند.

 ساخت این هدست، مثل یک کاردستی ساده می باشد و شما می‌توانید با آماده ساختن مقداری مقوا، چسب، رُبان، آهن‌ربا و لنزهای مربوطه نسبت به ساختن هدست واقعیت مجازی اختصاصی خود اقدام کنید. در واقع هرکاربری می تواند نمونه مورد نظر خودش را تولید نماید. کل هزینه‌ی لوازم مورد این گجت از 50 دلار تجاوز نخواهد کرد. تنها فراهم کردن لنزهای این دستگاه کمی دشوار می باشد.

 

برای مشاهده این عکس کلیک کنید

پس از اینکه هدست مقوایی خود را ساختید، کافی است که اپلیکیشن Cardboard را بر روی گوشی خود نصب کنید و با جداسازی صفحه به شکل مناسب، تصویر به چشمان شما برسد. این اپلیکیشن قادر است شما را در اپلیکیشن Google Earth با حرکت سر جابجا کند و با بردن شما به یک تور گردشی از مکان‌های معروف، تجربه‌ی کاملی از واقعیت مجازی را به شما القا نماید.

امکان مطالعه‌ ی آثار هنری از تمامی زوایا، استفاده از Street View و تجربه‌ی داستان Windy Day از جمله دیگر قابلیت ‌های این اپلیکیشن و هدست است. می توانید نگاهی هیجان انگیز را به پاریس بیندازید و در خیابان های این شهر به رانندگی مشغول شوید.


منبع : گجت نیوز | gadgetnews.ir




تعداد بازديد : 76

تاریخ انتشار: ساعت:

برچسب ها : ,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:




دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((فلش)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف